Pagine

2 6 creative Christmas trees for small spaces



As you probably know by now (check this post for my optimistic next house's requirements), the house I am living in at the moment is almost 80 square metres so I am always interested in decorative solutions for small spaces. I am not into Christmas decorations very much because I grew up in a city with mild climate that inspires you to collect shells more than hang snowflakes all over the house. However, considering I am married to an Englishman who grew up surrounded by all this Christmas stuff and I have a toddler now, it looks like I will have to make a Christmas tree this year. I don't do fake plants, I much prefer to have an alternative Christmas tree like one of the ones pictured above. They also don't take up much space and they are difficult to knock over by my 2 year old son who is incapable of standing still. I think I will go with the Ikea Liamaria's fabric and pin it on different fluo decorations.
Top row from left:
- A Christmas tree made of dozens of different little objects hung on the wall,an idea from All the luck in the world
- Wire tree from Living Etc December 2009
- A reclaimed wood tree from Paradigm Interior Design
Bottom row from left:
- A tree made of a wool garland, idea from the shop Down the Wood
- Post-it tree from Homes & Gardens December 2013
- Ikea Liamaria fabric 

Come ormai forse sapete (leggi questo post per saperne di più sugli ottimistici requisiti della mia prossima casa), la casa in cui vivo adesso è di circa 80 metri quadrati per questo sono sempre attenta a soluzioni decorative per piccoli spazi. Non sono una grande appasssionata di decorazioni natalizie perchè sono cresciuta in una città dal clima mite che ti invoglia maggiormente a collezionare conchiglie piuttosto che ad attaccare fiocchi di neve in giro per casa. Tuttavia, dato che sono sposata con un Inglese che è cresciuto a pane e bric-à-brac natalizi e ho un bambino piccolo, quest'anno mi tocca fare l'albero di Natale. Non compro piante finte, preferisco optare per un albero di Natale alternativo come uno di questi raffigurati qua sopra. Non occupano molto spazio e sono più difficili da buttare giù per mio figlio di due anni che non sta fermo un minuto. Penso che alla fine prenderò la stoffa Liamaria di Ikea e ci attaccherò e cucirò sopra delle decorazioni fluo. 
In alto da sinistra
- Un albero di Natale fatto con decine di differenti piccoli oggetti attaccati al muro, un'idea di  All the luck in the world
- Un albero fatto di filo di ferro da Living Etc Dicembre 2009
- Un albero fatto di legno reciclato da Paradigm Interior Design
In basso da sinistra
-Un albero fatto con una ghirlanda di pon pon di lana, un'idea di Down the Wood
-Un albero di post-it da Homes & Gardens Dicembre 2013
-Ikea Liamaria fabric 

2 comments:

Anonymous said...

Il primo è una figata!

India said...

I love the Christmas trees! Thanks for sharing!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...